Plăcintă de dovleac
December 9, 2010
Unde sunt mentorii unei generaţii?
December 10, 2010

Marketingul şi Moş Crăciun

Da, e oficial! A început numărătoarea inversă până la Sărbătorile de iarnă. Odată ce am intrat în luna Cadourilor, spiritul Crăciunului ne-a cuprins pe toţi. Oraşele s-au îmbrăcat în straie de sărbătoare, luminile multicolore pâlpâie vesele peste tot, apar superoferte în centrele comerciale şi în toate vitrinele Moş Crăciuni binevoitori care te îndeamnă să-i cumperi. Lumea toată parcă e mai fericită, au uitat chiar şi de criză.

Moş Nicolae şi Moş Crăciun sunt probabil unele din cele mai cunoscute şi iubite “personaje” din lume, iar imaginea lor este asociată sărbătorilor de iarnă, naşterii Domnului şi, bineînţeles, numeroaselor cadouri pe care le cumpărăm pentru cei dragi.

Dincolo de semnificaţia simbolică a lui Moş Crăciun, acesta este un element cheie pentru campaniile publicitare din acestă perioadă. Rotofeiul “moşuleţ” îmbrăcat în alb şi roşu, cu  interminabilul său sac de jucării, atrage anual miliarde de copii şi părinţi dornici să le achiziţioneze celor mici tot ce-şi doresc.

Specialiştii în marketing îşi pregătesc din timp strategiile şi astfel mii de reclame şi oferte promoţionale ne asaltează în acestă perioadă, peste tot vedem numai imagini şi felicitări cu Moş Crăciun. Comercianţii ştiu că în această perioadă toată lumea îşi cheltuie economiile pentru a-şi cumpăra tot ce-şi doresc şi profită din plin de acest lucru.

Pe tine cum te influenţează aceste reclame? Ai cumpăra ceva doar de „dragul” reclamei?

Sursa foto

Share

1 Comment

  1. Georgiana says:

    Doar de dragul reclamei, no way! Insa e pacat ca din ce in ce mai multi inteleg prin Craciun cadouri, etc., si nu poarta in suflet bucuria ca a-a nascut Hristos. Pentru ca pana la urma, colindele asta vestesc si in nici un caz vreo promotie la ciocolata!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *