Mentoratul – cheia către succes?
April 4, 2013
Îmi plac teribil oamenii responsabili
April 4, 2013

5 lucruri la care să te gândești înainte să-ți dai demisia

i-quit-post

Știți momentul ăla în care ești la birou și ți se întâmplă ceva ce unii l-ar considera un lucru neînsemnat dar care, pentru tine, reprezintă umplerea unui pahar de frustrări? Momentul acela în care, în mintea ta, spui „fuck it, I’m too good for this shit” și apoi, fără să-ți dai seama, te trezești în biroul șefului, cu o cerere de încetare a contractului de muncă în mână, știind că, orice ar fi, nu mai poți da înapoi?

Este un moment pe care eu îl încurajez din toată inima, dar care nu este pentru toată lumea. Și, pentru că pot să spun că vorbesc din experiență, o să vă spun că momentele de după acel moment pot fi mult mai grele decât momentul în sine, mai ales dacă plecarea ta este undeva, în neant, fără a avea un back-up plan.

Așadar, iată 5 lucruri la care să te gândești înainte să-ți dai demisia:

Când nu te mai duci la birou, nu mai ai activitate

Și, mai ales dacă ești o persoană activă, acest lucru te va afecta. Te vei simți inutil, că nu mai ai pentru ce să te machiezi dimineața, că toți ceilalți au un rost în viață. S-ar putea chiar să ai tendința de a deveni sedentar și de a nu mai ieși din casă.

Pregătește-te să nu mai ai bani

Oricât de frustrant ar fi jobul tău în acest moment, el îți aduce un venit constant. Nu spun că trebuie să te ții agățat de el pentru acest venit, dar îți spun că trebuie să fii pregătit să nu mai ai bani. Știu că este cumva logic, dar crede-mă că șocul ăla când constați că nu mai ai cum să cumperi ce vrei tu, că nu mai ai același stil de viață ca înainte, că nu mai ai un buget sigur de planificat necesită o pregătire psihică.

Pregătește-te să te mobilizezi repede

Cu cât te mobilizezi mai repede, cu atât vei elimina mai ușor primele două probleme enunțate. La început, sentimentul de a nu te mai trezi dimineața, de a nu mai da nas în nas cu taskuri urâcioase și de a nu te mai întâlni cu lucrurile care te sâcâiau zilnic este unul minunat. Tendința este să sărbătorești constant. De fapt, trebuie să lupți cu această tendință și să te mobilizezi. Să-ți faci un plan de bătaie și să nu te abați de la el.

Pregătește-te să te ții de un plan

Atunci când mergi la un birou condus de alții în care tu ești doar un executant, lucrurile sunt relativ simple: există niște obiective (stabilite, de cele mai multe ori, de alții) și există niște taskuri ce trebuie îndeplinite. Atât timp cât respecți acest plan simplu, lucrurile merg. Mult mai complicat este să construiești tu un plan al tău, care să cuprindă, pe lângă evoluția profesională, și aspecte din plan personal care să te ajute să te menții și să vezi punctul final, fără a te descuraja, a cădea în fund și a rămâne pe loc la mijlocul drumului.

Antrenează-te să nu-i afectezi pe cei din jur

Când mai multe probleme se vor aduna, probabil vei avea tendința de a fi urâcios și răutăcios cu cei din jur. Pregătește-te să fii o persoană enervantă și încearcă, pe cât posibil, să nu fii. Amintește-ți că cei din jur îți pot fi un sprijin de nădejde, nu un sac de box.

Nu sunt lucruri simple. Sunt chiar complicate și destul de grele. Așa că, dacă simți că vine momentul ăla despre care vorbeam la început, poate ar trebui să citești mai bine acest articol, dar fără să te descurajezi. Spor!

Sursa foto: clocksandcubicles.com

Share

1 Comment

  1. Crina Penteleychuk says:

    Bine punctat. Am trecut și eu prin asta. Etapa cu „nu mai am pentru ce să mă machiez dimineața” a fost cea mai grea pentru mine. Lucram de acasă și aveam tendința de sedentarism. Și dacă nu te ții de plan, clar te duci… cu capul. Pentru o persoană activă sedentarismul este egal cu depresie 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.